.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمزمه های برکناری رحمانی فضلی از وزارت کشور + تکذیب
یکی از سایت های نزدیک به دولت نوشت: در حالی که هنوز کمتر از 2 ماه از آغاز به کار کابینه دولت تدبیر و امید گذشته است عملکرد ضعیف و بحث برانگیز وزیر کشور تحمیلی اصولگرایان سبب شده است که زمزمه هایی در سطوح عالی دولت برای برکناری رحمانی فضلی از پست حساس وزارت کشور مطرح شود

به گزارش سایت تدبیر 24، وزیر کشور دولت یازدهم که از جمله نیروهای نزدیک به طیف علی لاریجانی به شمار می رود تقریبا همه پست های مهم خود را در کنار رئیس فعلی مجلس تجربه کرده است چه اینکه در جایگاه ریاست دیوان محاسبات یا قائم مقام دبیر شورایعالی امنیت ملی و معاون صدا و سیما همواره در کنار لاریجانی بوده است. رحمانی فضلی اگرچه در مجلس چهارم به عنوان نماینده با دکتر روحانی آشنا شده بود اما بسیاری از تحلیل گران پیشنهاد پست حساسی مثل وزارت کشور به رحمانی فضلی را به دلیل همراه کردن مجلس اصولگرا برای رای به کابینه می دانستند هرچند که رئیس جمهور محبوب یازدهم آن را تنها نشانه ای از فراجناحی بودن دولت می دانست .

رحمانی فضلی که از همان ابتدا همجنس نبودنش با کابینه به خوبی به چشم می آمد این روزها با انتصاب های عجیب و غریب خود تنها باعث ضربات جبران ناپذیر به اعتبار دولت تدبیر و امید در نزد مردم شده است .بر اساس پیگیری های خبرنگار ما وی به تازگی صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر سابق کشور و قوام نوذری استاندار کهکیلویه و بویر احمد دولت احمدی نژاد را برای استانداری های قزوین و فارس به هیئت دولت پیشنهاد داده است که با واکنش متعجبانه اعضای کابینه روبرو شده است . وزرای دولت در قبال این پیشنهاد عجیب و غریب تنها به خندیدن اکتفا کردند چون هیچ کس فکر نمی کرد وزیر کشور بخواهد از نیروهای سوخته دولت قبل به عنوان نمایندگان عالی دولت اعتدال در استان ها استفاده کند.

از سوی دیگر وزیر کشور در دیگر انتصاب های خود هم افرادی با کم ترین تجربه های کاری را در سمت های حساس و مهم گمارده است . به طور نمونه علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی که هفته گذشته منصوب شد پیش از این تنها فرمانداری اسفراین را در کارنامه کاری خود داشته است و بدون داشتن سابقه مدیریتی در سطوح عالی تنها به دلیل هم استانی بودن با وزیر به این پست رسید . از سوی دیگر هوشنگ خندان دل معاون عمرانی وزارت کشور که وظیفه سنگین فعالیت های عمرانی کل کشور بر عهده اش است تنها سابقه معاونت شهرداری مشهد را در کارنامه داشته است .اما جالب توجه ترین بخش انتصابات عجیب دوستان رحمانی فضلی مربوط به نصب سید سلمان سامانی در ریاست مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت کشور است . سامانی که یک دندانپزشک است تنها 4 سال است که وارد فعالیت های دولتی شده است و در این مدت تنها مدیرکل حوزه ریاست رحمانی فضلی را در دیوان محاسبات برعهده داشته است . آقای دندانپزشک حالا باید با کم ترین تجربه و سابقه روی عملکرد استاندارها و زیر مجموعه هایشان نظارت کند .

همچنین یکی از انتقادات جدی وارد به وزیر کشور عملکرد کند وی برای انتصاب استاندارها است چرا که با گذشت هفته های متوالی از رای اعتماد وی هنوز غیر از 4 استان کشور در بقیه استان ها استاندارهای احمدی نژاد به اداره امور مشغول هستند . همچنین بسیاری از سازمان ها و نهادهای مهم وزارت کشور نیز هنوز مدیران خود را نشناخته اند .

به نظر می رسد رحمانی فضلی هنوز نتوانسته است جایگاه خود را به عنوان یک وزیر عالی در کشور و دولت تدبیر و امید بشناسد . وی اکنون برای انتصابات به نمایندگان مجلس  و مجمع های استانی قول می دهد در حالی که او وزیر دولت است نه وزیر مجلس . همچنین فعالیت وی نشان دهنده این است که شاید حضور او حتی با تحمیل اصولگرایان نیز اشتباه بوده است .

بر همین اساس به تازگی زمزمه هایی برای برکناری وی در بخش هایی از  دولت به گوش می رسد . این افراد معتقدند به دلیل اهمیت بالای وزارت کشور باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض رحمانی فضلی با یک وزیر کارآزموده اقدام شود تا وزارت کشور عرصه آزمون و خطا برای عده ای نباشد .

 

صادق: خبر برکناری وزیر کشور مطلقا صحت ندارد  
مشاور رئیس جمهور درخصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی در سطوح عالی دولت مبنی بر برکناری عبدالرضا رحمانی فضلی از وزارت کشور به گوش می‌رسد گفت: این نوع اقدامات اطلاع‌رسانی صحیحی نیست و چنین خبری مطلقا صحت ندارد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.